Niet alleen onze kleding is uniek, maar ook onze klantenservice! Op deze pagina vind je alle informatie die jij nodig hebt over het bestelproces, het betalingsproces, het leveringsproces, de retourvoorwaarden en je persoonlijke account.
Een annuleringsemail rondom jouw order komt vrijwel enkel voor bij de gekozen betalingsmethode "via overschrijving" of een door jouzelf afgebroken bestelling via ideal of creditcard. Wij vragen onze klanten bij dergelijke bestellingen altijd via email om uiterlijk binnen 48 uur de betaling in orde te maken. Dit omdat anders de reservering vervalt. Je krijgt wel nog een aanvullende email voorafgaand, van onze klantenservice, met het bericht dat de artikelen uit de reservering binnen 6-8 uren weer beschikbaar komen voor andere klanten. We doen dit om te voorkomen dat artikelen gereserveerd blijven op orders waar de betaling te laat of helemaal niet op binnenkomt. 95% van al onze klanten betaalt dan ook binnen de 24 uur. Nogmaals maak je zich geen zorgen, zodra wij het geld alsnog van je ontvangen nemen wij uiteraard de bestelling alsnog in behandeling. Wij adviseren om echter tijdig te betalen omdat het in deze situatie wel zo kan zijn dat jouw favoriete kledingstuk: jeans, broek, shirt of andere fashion item inmiddels door iemand anders is aangekocht.
• Creditcard
• Paypal
• iDeal
• Vooruitbetalen
Kijk hier voor meer informatie over leveringen.
kijk dan bij onze Retourvoorwaarden en onze Retourprocedure.
Bestellen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Kleding bestellen bij UniQ is zeer eenvoudig. Je hoeft slechts de volgende stappen uit te voeren:-
•
De maat uitkiezen
Wanneer jij een product hebt uitgekozen dat je graag wilt bestellen dien je eerst je maat te selecteren. Deze kun je selecteren in het dropdown menu naast het product. Weet je niet zeker welke maat je hebt in een kledingstuk? Raadpleeg dan onze maat advies pagina.
• Het product in het winkelmandje doen
Wanneer jij de maat voor het product dat je wilt bestellen hebt geselecteerd dien je dit product in het winkelmandje te doen. Dit doe je door op de groene button 'plaats in winkelmand' te klikken. Wanneer je het product in de winkelmand hebt geplaatst kun je kiezen om verder te winkelen of om meteen af te rekenen. Wanneer je er voor kiest om verder te winkelen en je besluit nog een product te bestellen, dan dien je stap 1 en 2 te herhalen.
• Afrekenen
Wanneer je er voor kiest om te gaan afrekenen, dan krijg je de inhoud van de winkelmand te zien. Klik op de groene button 'afrekenen'.
• Nieuwe klant of terugkerende klant
Nadat je op de button 'afrekenen' hebt geklikt zijn er twee mogelijkheden: je bent een nieuwe klant van UniQ of je bent een terugkerende klant. Wanneer je een terugkerende klant bent en je hebt bij een vorige bestelling een account aangemaakt, hoef je enkel je e-mail adres en wachtwoord in te geven om door te gaan naar het betaalmenu, je adresgegevens zijn dan immers al bij ons bekend. Ben je een nieuwe klant, dan krijg je twee keuzemogelijkheden te zien. Je kunt namelijk direct afrekenen of je kunt een account aanmaken, zodat je volgende bestellingen nog sneller kunnen plaatsvinden. Wanneer je een nieuwe klant bent zul je in beide gevallen je persoonlijke gegevens in moeten vullen zodat wij jou bestelling naar het juiste adres kunnen verzenden. Wanneer je een account hebt aangemaakt of eenmalig je adresgegevens hebt ingevuld wordt je doorverwezen naar de betalingspagina.
• Betalen
Op de betalingspagina kun je kiezen uit verschillende betalingsmethoden, namelijk: creditcard, PayPal, iDeal of betalen per overschrijving.
• Algemene voorwaarden accepteren
Wanneer je de betalingsmethode hebt uitgekozen dien je de algemene voorwaarden te accepteren (hokje aanvinken) en op de groene button 'verder' te klikken.
• Bevestiging
Het enige wat nu nog rest is je bestelling te bevestigen. Wij raden je aan om eerst alles nog eens te controleren. Je kunt alle stappen van de bestelprocedure nog een keer checken door op terug te klikken. Klopt alles? Bevestig je bestelling dan. Daarna wordt je afhankelijk van de door jou gekozen betalingsmethode doorgestuurd naar de betalingspagina waar je jouw nieuwe kleding kunt betalen.
Hoe kan ik een product zoeken?
Een product zoeken kan bij UniQ op een aantal manieren:-
•
Navigatie via de menu's
Via het topmenu op onze website en via de afbeeldingen kun je gemakkelijk selecteren op categorieën zodat jij snel het product kunt vinden waar jij naar op zoek bent. Selecteer bijvoorbeeld op mannen of vrouwen kleding, selecteer kledingstukken per categorie of bekijk kleding per merk.
• Navigatie via filters
Wanneer jij een keuze hebt gemaakt in het top menu kun je jou zoekopdracht nog verder verfijnen. Zoek bijvoorbeeld op prijsklasse, kleur, maat, merk en categorie.
• Zoekbalk
Boven het topmenu is een zoekbalk te vinden. Typ een zoekwoord en vindt de producten waar jij naar op zoek bent!
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, wordt deze overgedragen aan GLS. Vervolgens zul je van ons een e-mail ontvangen met een track & trace code zodat jij online kunt zien waar jou bestelling zich bevindt.Kan ik mijn bestelling annuleren
Zolang als de bestelling nog niet verzonden is vanuit ons magazijn is annulering van jouw bestelling uiteraard mogelijk. Je kunt je bestelling annuleren door ons een e-mail te sturen of ons te bellen. Onze contact gegevens zijn op deze pagina te vinden. Wanneer wij jouw bestelling al verzonden hebben is annulering van je bestelling bij UniQ helaas niet meer mogelijk. Het is echter altijd mogelijk om je bestelling te retourneren. Op deze pagina kun je onze retourvoorwaarden bekijken.Ik heb een bestelling geplaatst, maar krijg een email van Uniq Kleding.nl dat mijn bestelling is geannuleerd?
Ten eerste geen zorgen; dit is geen definitieve annulering. Dit betekent enkel dat de reservering voor uw kleding is komen te vervallen. De Uniq fashion webshop werkt met een reserveringsysteem. Zodra u artikelen in uw shop plaatst en wil gaan afrekenen zijn deze producten voor je gereserveerd en dus tijdelijk niet beschikbaar voor anderen. We doen dit om te voorkomen dat bv. twee klanten hetzelfde shirtje bestellen en ook kunnen afrekenen met als gevolg dat we een van de twee klanten moeten teleurstellen.Een annuleringsemail rondom jouw order komt vrijwel enkel voor bij de gekozen betalingsmethode "via overschrijving" of een door jouzelf afgebroken bestelling via ideal of creditcard. Wij vragen onze klanten bij dergelijke bestellingen altijd via email om uiterlijk binnen 48 uur de betaling in orde te maken. Dit omdat anders de reservering vervalt. Je krijgt wel nog een aanvullende email voorafgaand, van onze klantenservice, met het bericht dat de artikelen uit de reservering binnen 6-8 uren weer beschikbaar komen voor andere klanten. We doen dit om te voorkomen dat artikelen gereserveerd blijven op orders waar de betaling te laat of helemaal niet op binnenkomt. 95% van al onze klanten betaalt dan ook binnen de 24 uur. Nogmaals maak je zich geen zorgen, zodra wij het geld alsnog van je ontvangen nemen wij uiteraard de bestelling alsnog in behandeling. Wij adviseren om echter tijdig te betalen omdat het in deze situatie wel zo kan zijn dat jouw favoriete kledingstuk: jeans, broek, shirt of andere fashion item inmiddels door iemand anders is aangekocht.
Betalen
Welke betalingsmethoden heb ik bij UniQ?
Bij UniQ kun je kiezen uit de volgende betalingsmethoden:• Creditcard
• Paypal
• iDeal
• Vooruitbetalen
Hoe werkt een betaling met creditcard?
Betalen met creditcard gaat gemakkelijk en veilig, wij accepteren volgende creditcards: de Mastercard en de Visacard. Creditcard gegevens kun je bij UniQ invoeren in de beveiligde SSL-server. Dit is te zien aan het gesloten slotje boven in je scherm. Als de creditcardmaatschappij de betaling heeft goedgekeurd zullen wij het door jou bestelde product verzenden. Door de hoge veiligheidsstandaarden die wij hanteren is een betaling met de creditcard bij UniQ een uiterst veilige betalingsmethode. Wanneer je kleding retourneert naar UniQ zal het bijbehorende bedrag ook weer worden bijgeschreven op de betreffend Creditcard rekening.Hoe werkt een betaling met Paypal?
Wanneer je kiest voor de optie betalen met Paypal, wordt je meteen na het bevestigen van je bestelling doorgestuurd naar de Paypal website. Wanneer je al een Paypal account hebt kun je je op deze account inloggen en de betaling bevestigen. Wanneer je niet over een Paypal account beschikt dien je deze eerst aan te maken en vervolgens je betaling te bevestigen. Na het bevestigen van je betaling, wordt er door Paypal een autorisatie uitgevoerd en vervolgens zal je bestelling worden verwerkt.Hoe werkt een betaling met iDeal?
Na het selecteren van de betalingswijze 'iDeal' en het bevestigen van de bestelling wordt je doorverwezen naar je eigen internet bankieren omgeving. Banken die iDeal ondersteunen zijn ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio bank en Triodos. Het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven en wij krijgen hier direct bericht van. Wij zullen na ontvangst van dit bericht zo spoedig mogelijk jou bestelling verwerken.Hoe werkt een betaling door vooruitbetalen?
Wanneer je kiest voor de optie vooruitbetalen, ontvang je na het bevestigen van jouw bestelling een e-mail met daarin het bedrag dat je dient te betalen en onze bankgegevens. Zodra de betaling door ons is ontvangen, wordt het product opgestuurd. Afhankelijk van je bank kan het een aantal (2 tot 4) dagen duren voordat jouw betaling door ons is ontvangen. Daardoor is de levertijd met de optie vooruitbetalen gemiddeld iets langer dan bij andere betalingsopties. Wij raden je aan bij het overschrijven van het geld ook uw ordernummer te vermelden om het leverproces te versnellen.Wat zijn de bankgegevens van UniQ?
Waar vind ik mijn rekeningoverzicht?
Wanneer je inlogt op de door jou aangemaakte account op UniQ kun je op 'mijn bestellingen' klikken. Daar vindt je een overzicht van al je bestellingen bij UniQ.Levering
Wanneer we voor 10u de betaling ontvangen hebben, wordt je bestelling doorgaans de volgende werkdag geleverd.Kijk hier voor meer informatie over leveringen.
Retourneren
Als je alles wilt weten over de retourneringkijk dan bij onze Retourvoorwaarden en onze Retourprocedure.